Persbericht 2018

Welkom op de 24de Indoor in de Mèrthal in Horst

Het bestuur van de Peeldrivers heet iedereen van harte welkom op deze 24de editie van het E.K. Indoor stockcar weekend in de Mèrthal in Horst aan de Maas. Op zaterdag 24 & zondag 25 maart is de Mèrthal weer tot een ware race-arena veranderd en zullen de Model Stockcars voor het nodige spektakel zorgen met als doel het winnen van de titel Europese Indoor stockcar Kampioen 2018. Als bestuur van de Peeldrivers zijn wij trots om u voor de 24de keer welkom te heten op dit unieke evenement in Europa. Ook dit jaar zullen er weer diverse nationaliteiten aan de start komen in Horst. In totaal maar liefs 60 deelnemers. Hieronder natuurlijk de Indoor Kampioen 2017 Scott Grocock uit Engeland. Maar zoals Scott en alle top rijders maar al te goed weten is het een mechanische sport en moet het op de dag zelf allemaal kloppen (afstelling, banden keuze en een stukje geluk) om zo’n titel binnen te halen. Maar ook wereldkampioen 2017 Amalia Betty uit Engeland komt via het kanaal over voor dit groot race evenement. Maar ook Europees kampioen 2017 Mark Whittaker uit Engeland zal in Horst aan de start staan. De stockcars rijden elk 3 heats, waarvan de 2 beste scores tellen. De 24 beste rijders plaatsen zich voor de kwartfinale. Ook zullen wederom de Junioren tot 16 jaar fel strijden voor hun Europese Indoor Junior kampioenschap.Telkens zijn er maximaal 6 auto’s in de baan, en vanaf de kwart finale plaatsen de 3 beste rijders zich voor de halve c.q. finale race. Elke auto is voorzien van een telkastje, en als de auto over de tellijn komt word dit op de computer geregistreerd, zodat na de finish meteen bekent is wie de meeste ronden gereden heeft. Tussen de finales als de rijders hun auto’s prepareren zal de tijd opgevuld worden met een show programma en natuurlijk de grote tombola.

Nieuw dit jaar is het Limburgs kampioenschap Longtrack voor Electro stockcars schaal 1:12
Dit kampioenschap wordt ook in de Mèrthal gereden en wel op Zaterdagavond 24 maart vanaf 18.30 uur.
Deze electro stockcars kunnen zaterdag trainen van 17.00 – 18.00 uur
Deze race monsters hebben geen uitlaatgassen dus ook geen stank in de Mèrtal in Horst.

Voor beide dagen is er geen entree voor het publiek

Buiten de hoofdrol spelers (rijders) zijn er natuurlijk een heleboel mensen rondom dit evenement op organisatorisch gebied hard aan het werk, van catering tot wedstrijdleiding etc. Zonder al die vrijwilligers zouden wij natuurlijk nooit een dergelijk weekend kunnen organiseren. Maar net zo belangrijk zijn al de adverteerders en sponsoren die ons de helpende hand toe steken. Namens bestuur en leden van De Peeldrivers wil ik iedereen bedanken voor deze hulp en ondersteuning.

Een sportief weekend en dat de beste mag winnen.

Namens het bestuur van SRP